Feestdagen op Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Malou Velde - WaarBenJij.nu Feestdagen op Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Malou Velde - WaarBenJij.nu

Feestdagen op Bali

Blijf op de hoogte en volg Malou

31 December 2013 | Indonesië, Jimbaran


Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven. De laatste keer was dat ik naar Singapore ben geweest, ondertussen zijn we alweer bijna een maand verder. De tijd gaat zo super snel echt niet normaal. Morgen is het alweer oud en nieuw en ik ben hier alweer 7 weken. Ik heb het nog steeds ontzettend naar mn zin. Het regenseizoen is aangebroken wat wel echt een ramp is. Elke dag regen en niet zoals we in Nederland zijn gewend maar echt zo hard dat je niks meer kan zien. De straten lopen onder en het is een heel avontuur op de scooter. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, vorige week moest ik vanuit stage naar huis rijden en ik was net op de weg was er een plas, of naja plas het was meer een soort van zwembad over de hele straat, stoep en het gras. Je zag niet meer de verschillen tussen de wegen en je zag de weg zoiezo niet. Ik stopte ervoor en ik wist echt niet wat ik moest doen, ik moest er wel doorheen om thuis te komen maar ik durfde gewoon niet haha. Op een gegeven moment kwam er een man ook op de scooter naast me staan en hij dacht volgens mij hetzelfde. Na 10 minuten nadenken kwam er een auto achter ons staan en die begon te toeteren dus toen ben ik toch maar heel voorzichtig er doorheen gegaan. Het water liep over de plank waar mijn voeten op staan, kan je het je voorstellen?! Ik snap nu ook waarom mensen hier met blote voeten op de scooter zitten want de kans zit er dik in dat je je slippers verliest. Je ziet ook overal langs de weg slippers liggen namelijk. Nou goed eerste plas overleefd, ik denk 1 km verderop zelfde verhaal. Nou uiteindelijk moest ik er wel om lachen want iedereen op de scooter met ponchos door de stromende regen overal plassen, maar het is na een paar keer niet zo grappig meer.

Met kerst kregen we een echt kerstkado: ZON, ik super blij natuurlijk. Ik heb op mn stage gezegd dat ik christelijk ben en daardoor had ik de kerstdagen vrij. Ik heb dus heerlijk genoten van het weer. Het was echt super nice want al 2 weken regende het elke dag en ik ben vrij en de zon schijnt en het is ook meteen echt super heet, lekker verbrand natuurlijk. 1e kerstavond zijn we met 17 mensen uiteten geweest, super gezellig en lekker. Ik moet zeggen dat ik wel even een momentje had van mm, iedereen is met familie en vrienden en hier zijn ook aantal stelletjes dus was even jammer dat ik niet echt iemand had maar alsnog heb ik genoten. En als extra kado scheen de zon de volgende dag weer! 2e kerstdag heb ik dus weer in de zon gelegen, heel gek hoor kerst doorbrengen op het strand. In de avond hebben we bij Wayan gegeten, hij had weer kreeft voor ons klaargemaakt echt super super lekker! Ik ben toen wel op tijd naar bed gegaan want volgende dag stage (dacht ik). ik kom vrijdag aan op stage na een uur kwam Dewi aankakke 2 uur te laat, normaalste zaak van de wereld. Zegt ze: wat doe jij hier? Je hebt vrij. Blijkbaar hebben Christelijke 3e kerstdag ook vrij, nou prima want again de zon scheen dus ik ben weer in de zon gegaan natuurlijk.

Vandaag is het oudjaarsdag, ik vergeet het steeds want je hebt gewoon niet het idee dat het december is. Ik ga naar het Harris hotel hebben we een 6 gangen diner op het dak heel chill en super mooi natuurlijk om het vuurwerk vanaf daar te zien want het hotel staat ook op een berg dus we kijken uit op zo een beetje het hele eiland, hopelijk regent het niet! Ik ben natuurlijk ook al bijna jarig, eerste verjaardag zonder familie! Het is een beetje dubbel want Malou en Joris gaan de 11e weg dus we geven samen de 10e een ‘’feestje’’ als afscheid van hun en mijn verjaardag gaan we in skygarden eten en daar blijven we dan om te feesten.
Verder heb ik mijn vakantie gepland! Ik ga samen met Rosalie heel leuk meisje die ook hier is 18 januari tm 1 februari naar Thailand, eindelijk want moet daar met mijn thaise werk natuurlijk heen. We gaan 2 weken ‘’rondreizen’’ ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden. Gelukkig denken we allebei hetzelfde erover dat we niet in smerige hostels willen slapen met allemaal andere op de kamer haha. Kost natuurlijk wel weer wat maarja yolo is de motto en kan het geld wel op zak houden maar daar schieten we ook niks mee op.

Nou dat was het wel weer eventjes voor nu. Ik geniet volop en het valt me allemaal zo erg mee kwa heimwee en alles maar dat komt misschien nog, ik zit er eerlijk gezegd echt op te wachten tot het een keer komt haha. Met kerst, oud en nieuw en mijn verjaardag is het natuurlijk wel jammer dat mn familie en vrienden er niet zijn maar ja ik ben op fucking Bali! Nou iedereen een super gelukkig nieuw jaar! xxxxxxxxxxx

  • 31 December 2013 - 09:50

    Nel:

    Hoi Malou,

    Moet vaak aan je denken wat een prachtige ervaring, ben ook trots op je dat je dit maar even doet.

    Ik wens je een gezond en gelukkig 2014 .

    Met de groeten van Saar.

  • 31 December 2013 - 12:57

    Mary:

    Lieve Malou,
    Lekker blijven genieten. Een heel goed uiteinde en een zonnig 2014.
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5263

Voorgaande reizen:

09 November 2013 - 27 April 2014

Stage op Bali

Landen bezocht: