Thailand avonturen - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Malou Velde - WaarBenJij.nu Thailand avonturen - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Malou Velde - WaarBenJij.nu

Thailand avonturen

Blijf op de hoogte en volg Malou

04 Februari 2014 | Indonesië, Jimbaran

Alohaaaa iedereen,

Even een verhaaltje over mijn avonturen in Thailand

Daar gingen we dan op naar Thailand. Natuurlijk gewoon met een grote koffer ipv een backpack haha. We hadden van te voren een plan gemaakt waar we ongeveer heen wilde maar niet precies. We vlogen eerst naar Bangkok daar zouden we 3 dagen blijven, we hadden gelukkig al een hotel geboekt. De vlucht ging allemaal best goed, geen vertraging gelukkig. We vlogen naar het kleinere vliegveld in Bangkok dus toen we daar aankwamen moesten we met de taxi naar ons hotel, dat was nog een behoorlijk stukje rijden maar het kostte gelukkig geen drol. We werden afgezet in de straat van ons hotel en de chauffeur zei ja je moet die kant op lopen want daar kon hij niet rijden, dus wij met onze koffers die straat in en lopen en lopen maar we zagen ons hotel maar niet. 2 mensen gevraagd maar die wisten het niet. Wij weer stuk terug gelopen en weer gevraagd bleek dat we de andere kant op hadden moeten lopen, naja prima gelukkig zagen we ons hotel toen meteen. De kamer was klein maar wel gewoon schoon gelukkig. Uitgepakt en even wat gegeten en op naar de h&m want daar wilde we natuurlijk graag heen want dat is het enige nadeel van Bali we hebben geen h&m. We hadden opgezocht waar hij was dus wij naar de tuktuk en gezegd waar we heen wilde. In de tuktuk moesten we keihard lachen, het was echt hilarisch om in zo een tuktuk te zitten, wel heel erg leuk want je ziet nog wat van de stad. We kwamen ergens aan bij een groot winkelcentrum maar er waren super veel mensen op straat echt niet normaal wij dachten waar zijn we in terecht gekomen, wat bleek we kwamen midden in de demonstraties die op dit moment in Bangkok zijn, heel fijn! Gelukkig was de sfeer niet vervelend allemaal mensen verkochten ook gewoon eten en spullen op straat en iedereen had stoeltjes mee en tenten en alles. Wij het winkelcentrum in geen h&m, hebben we het gevraagd wat bleek de h&m was al dicht… dikke vette domper voor ons natuurlijk haha. Toen hebben we nog even rondgelopen maar ik vond het toch niet zo chill met die grote hoeveelheid mensen op straat dus hebben we de tuktuk terug naar het hotel genomen hebben we wat gegeten en zijn daarna gaan slapen want we waren helemaal gesloopt.

De volgende dag wilde we bangkok in en dingen bekijken. We hebben ergens ontbeten en toen een tuktuk gevraagd waar bepaalde dingen waren toen wilde hij ons wel voor weinig overal heen brengen, naja prima. Allemaal tempels en buddhas gezien, heel mooi maar na een tijdje kende ik het wel het is allemaal heel mooi maar wel een klein beetje hetzelfde. De tuktuk had ons ook naar een touristen bureau gebracht want we wilden na bangkok naar kanchanaburi. Bij het touristen bureau wilde ze onze hele reis plannen maar t kwam uit op enorme bedragen, dus wij dachten echt fuck hoe gaan we dit doen. Naja toen hebben we besloten om niet in kanchanaburi te overnachten maar gewoon vanuit bangkok 2 dagen tripjes te maken richting de dingen die we wilden zien. Uiteindelijk ook best wel veel geld maar minder dan wat ze eerst zeiden. Einde van de dag weer terug naar het hotel gegeten en gaan slapen want van al die indrukken word je toch best wel moe.

De volgende dag wilde we nog naar de What po, de grote liggende buddha en dachten we gaan we daarna naar de h&m. De What po was erg indrukwekkend echt super groot en heel mooi. Daarna zijn we dus eindelijk naar de h&m gegaan in een enorm winkelcentrum dus heerlijk kunnen shoppen. We zijn die avond vroeg gaan slapen want we werden de volgende dag om 7 uur opgehaald voor onze eerste trip. We zouden beginnen bij een memorian van de tweede wereld oorlog, daarna gingen we naar de bridge over de River kwai, daarna zouden we een olifanten tocht gaan maken, naar een waterval en naar de tijgertempel. Nou goed de volgende dag wekker 6 uur (in je vakantie vreselijk) wij stonden om 7 uur klaar, maar geen tourguide nou die kwam dus om half 8 aankakken hadden we net zo goed langer kunnen slapen maarja niks aan te doen. Deze nam ons mee naar t busje daar moesten we weer wachten naja al met al was het gewoon niet goed geregeld want toen we in t busje zaten gingen we ergens anders heen om mensen op te pikken daar weer half uur stil gestaan. Toen gingen we overal heen, ik vond het echt slecht geregeld ze hadden gezegd dat we overal veel vrije tijd hadden maar dat viel me zwaar tegen. We hadden vooral zin in de laatste dingen waar we heen gingen maar we hadden bij de eerste dingen meer vrije tijd dan bij de dingen waar we juist meer tijd hadden gewild. Aangekomen bij de olifanten waar ik echt zin in had was het echt een kleine plek waar je een rondje over een soort groot terrein op een olifant kon maken, en ik vond het gewoon zielig maar wel leuk om mee te maken. Nou daarna gingen we naar een mooie waterval waar ze zeiden dat we konden zwemmen en alles, daar aangekomen hadden we maar 20 minuten! Dus zwemmen ging m niet worden het was echt even kijken foto maken en weer gaan. Daarna gingen we naar de tijgertempel. Ik zelf wilde daar eigenlijk niet heen want ik vind dat gewoon zielig. Toen we daar aankwamen was het ook allemaal super slecht geregeld. Daar waar de tijgers lopen moet je 1 voor 1 in de rij staan om bij de tijgers te mogen dan word je aan de hand meegenomen en maken hun fotos van je met die tijgers, ik vond het zo zielig want die tijgers zaten vast aan een korte ketting dat ik gewoon uit principe er niet in ben gegaan, de mensen die daar werkten waren ook echt totaal niet aardig. Naja we hebben daar nog even rondgelopen en toen moesten we weer in de bus 4 uur lang terug naar Bangkok. Ik vond het allemaal heel leuk om te zien maar de organisatie was gewoon vreselijk we waren helemaal gesloopt en we zouden de volgende dag weer om 7 uur worden opgehaald dus meteen ff wat gegeten en daarna lekker naar bed.

De dag erna werden we dus weer om 7 uur opgehaald en we zouden naar de floating market gaan, weer eerst 3 uur in de bus zitten. Toen kwamen we aan bij de floating market, heel erg leuk om te zien allemaal bootjes waar mensen dingen vanaf verkopen en derom heen een markt. Wat ik wel vond ze verkopen bij elke kraam hetzelfde maar goed dat heb je bij elke toeristische gelegenheid. We hebben daar rondgelopen en alles bekeken en daarna gingen we zelf een boot op gingen we varen door een wijk waar mensen dus wonen. Nou als je dat ziet besef je je echt hoe goed wij het allemaal hebben. het waren echt hutjes waar ze waarschijnlijk geeneens een wc of douche hebben, het water super smerig en je zag mensen hun kleren in dat water wassen. Na de boottocht gingen we terug naar Bangkok. Daar zijn we Kho San Road op gegaan, ons hotel lag in een straat paralel aan Kho San Road. Hele leuke gezellige straat met allemaal kraampjes en eettentjes en alles. Daar rond gelopen en gekeken en in de avond gingen we naar China Town. Nou dat was gewoon echt mini China, wij wilde daar ook eten kwamen we in een tent terecht waar de kakkerlakken op de muur liepen dus toen zijn we heel snel weer weggegaan. Uiteindelijk weer helemaal gesloopt en de volgende dag zouden we naar Kho Samui vliegen.

De trip naar Kho Samui was toch nog wat langer dan verwacht. We moesten eerst met de taxi naar het vliegveld vanaf daar vlogen we ergens heen, daar moesten we met de bus naar de haven, vanaf de haven met de boot naar kho samui en daar weer met een bus naar het hotel. We vertrokken rond 9 uur vanuit ons hotel in Bangkok en waren 8 uur in de avond in ons hotel. Behoorlijk vermoeiend, ik was heel bang voor de bus en de boot want had gehoord dat je heel snel misselijk word daar enzo maar dat viel heel erg mee gelukkig. We hadden een hotel voor 1 nacht geboekt in Kho Samui GELUKKIG. We hadden een bungalow gehuurd. Nou we kwamen daar aan echt in de middle of nowhere het zag er wel heel erg leuk uit maar we moesten helemaal naar beneden met onze koffers via allemaal trappen (dan was een backpack toch handig geweest) kwamen we in die bungalow wat een ramp!!! Super klein onze koffers konde we geeneens open leggen. Een super klein tweepersoonsbed waarvan als je op je zij ligt de veren in je zij steken. Dus we zijn gaan eten en meteen een ander hotel opgezocht. Dat was echt een hell nacht, het was super koud en het matras was echt toe aan vervanging. Volgende dag naar het andere hotel wat wel gewoon schoon en chill was. We hebben die dag een scooter gehuurd en zijn het eiland rondgereden. Hele andere sfeer dan in Bangkok natuurlijk. Heel leuk maar we waren weer gesloopt omdat we zo slecht hadden geslapen.

De 2 dagen erna hebben we lekker op het strand gelegen om bij te komen van Bangkok en een kleurtje te krijgen. Na 3 dagen Kho Samui gingen we naar Phuket, dat was nog spannend want wij dachten er gaat wel een boot rechtstreeks nou niet dus. Vliegen was heel erg duur en de enige optie was: met de bus naar de haven, van de haven naar het vaste land, daar met een bus naar het vliegveld, vanaf daar met een bus naar phuket en daar met een taxi naar het hotel. Oftewel een reis van 10 uur maar het scheelde heel erg met geld want dit was maar €13 dus oke dat maar gedaan. Godsamme ik heb nog nooit zoiets ergs meegemaakt. Alles ging prima tot we dan bij de tussenstop kwamen waar we van bus veranderde. We zaten eerst vanuit de haven een redelijk goede bus dat was echt best wel prima om daar 6 uur in te zitten maar daar moesten we ineens uit. Moesten we ergens wachten stond er een tuktuk !!!! dus wij zo wat?! Gaan we daarmee naar phuket zeiden ze eerst ja maar ze begrepen ons blijkbaar niet goed, nee met de tuktuk gingen we naar de andere bus, nou daar aangekomen eerst weer wachten en toen konden we ‘’de bus’’ in. Dit was een klein 6 persoonsbusje waar je opgekropt naast elkaar zit en de airco deed het niet, nou je snapt wel dat was 1 groot feest. Daar moesten we uiteindelijk 5 uur in zitten, natuurlijk was ons hotel het verste dus werden we als laatste afgezet.

In Phuket sliepen we in het hotel van een vriendin van Busaba echt heel erg chill hotel aan het strand. Toen we daar aankwamen zei ze ook jullie hebben net zolang erover gedaan als dat je uit Nederland komt gevlogen haha. Nou in Phuket hebben we veel in de stad rondgelopen en dingetjes gekeken en geshopt en op het strand gelegen en gewoon heerlijk genoten, we waren elke dag zo moe door alle indrukken enzo en ik heb 2 weken lang niet lekker geslapen dus was eigenlijk wel toe om weer naar ‘’huis’’ te gaan in mijn eigen bed te slapen.

Eerst hadden we nog een dagje Singapore, we hadden daar een overstap van 5 uur dus konden we Singapore nog even in daar weer rondgelopen en toch weer even naar de h&m en daarna lekker naar huis. Ik was toch wel blij om thuis te zijn vooral om weer lekker te slapen.

Ik zit ondertussen al op de helft van mijn tijd hier, ik geniet nog steeds heel erg. Het is wel jammer want de tijd is nu gekomen dat bijna iedereen waarmee we chillen weer terug gaan naar Nederland maar er komen ook weer nieuwe mensen dus dat komt vast allemaal wel weer goed. Ik heb eigenlijk helemaal geen last van heimwee tuurlijk mis ik mn matties en familie wel maar verder wil ik hier voorlopig nog wel even blijven. Het leven hier is zo super chill. Elke avond ga je uit eten waardoor je elke dag wel iets doet. Helaas regent t wel nog steeds vooral in de avond, gister weer helemaal doorweekt thuis gekomen maarja ik hoop dat dat snel voorbij is.

Nou dat was het wel weer eventjes, ik vind het moeilijk om vaak te updaten omdat ik niet zo goed meer weet wat ik allemaal moet vertellen maar jullie kunnen altijd appen/skypen/facetimen of een postduif sturen.
Aju xxxxx

• 04 Februari 2014 - 13:01

Mary:

Hoi Maloutje,
    Het is iedere keer fijn om te zien hoe je het naar je zin hebt. Volgens mij dit is een heerlijke ervaring waar je de rest van je leven plezier van zult hebben. Geniet nog maar even lekker door.
    Dikke kus van Mary

• 04 Februari 2014 - 20:13

Malou:

Ik zal je eens appen over alles wat je meemaakt.
    Bedankt voor de tip!